درب اتوماتیک چیست ؟ ، درب اتوماتیک ، جایگزین هوشمند ، لوکس و به شکل کلی برای راحتی به جای درب های پارکینگ سنتی می باشد .

در آغاز این درب ها به دلیل لوکس بودن جای خوبی را در صنعت ساختمان گرفتند اما کم کم به کارگیری از آن به گونه ای الزامی برای زندگی در دنیای امروز محسوب شدند .
این درب ها به شکل های گوناگونی در بازار و صنعت توزیع می شوند ، از جمله :

درب اتوماتیک شیشه ای ، درب اتوماتیک صنعتی ، درب اتوماتیک پارکینگی و درب اتوماتیک کرکره ای
درب اتوماتیک شیشه ای : این دسته از درب ها به چهار دسته توزیع می شوند که ، شامل درب اتوماتیک شیشه ای تک لت و دو لت بازشو ، تلسکوپی ، نیم گرد و تمام گرد ، لولایی و تا شو
درب اتوماتیک صنعتی : این دسته از درب ها هم به چهار صورت توزیع می شوند ، عبارت است از: درب اتوماتیک صنعتی پر سرعت یا های اسپید ، کرکره ای ، سکشنال و کشویی
درب اتوماتیک پارکینگی : این دسته از درب ها نیز به چهار صورت توزیع می شوند ، عبارت است از : درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای ، زیر سقفی یا سکشنال ، ریلی یا کشویی و راه بند
درب اتوماتیک کرکره ای : این دسته از درب ها نیز به چهار صورت توزیع می شوند ، عبارت است از : درب اتوماتیک کرکره ای فروشگاهی ، پلی کربناتی ، خانگی و صنعتی
اما چیزی که بسیار مهم است دلیلی است که دنیای امروزی را اجبار به استفاده از این تکنولوژی کرده است و نظر خیلی را نیز به خود جلب نموده است .

بهینه سازی مصرف انرژی روزانه به این صورت که این موضوع سبب می شود که تبادل گرما و سرما از محیط داخل با فضای خارجی به حداقل ممکن برسد که باعث صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و حفظ سرمایش و گرمایش محیط داخل می شود. از بخشی دیگر افزایش قیمت انرژی بسیار موثر در کم شدن هزینه‌ها و بیشتر شدن سودآوری خواهد گذاشت .
زیبایی ظاهر ، در حقیقت ایجاد زیبایی ، پرستیژ و زیبایی از خصویات اصلی درب های اتوماتیک به ویژه در اماکن تجاری می‌ باشد . این درب‌ها با دقت به این که تواناییی نصب در هر بخش در اشکال گوناگون را دارند ، قابلیت شخصی ‌سازی‌ هایی همانند انتخاب پوشش نهایی مثل نوع ، رنگ ، استایل ، نوع شیشه و… برای برقراری تناسب با محیط اطراف را هم برای به بهبود زیبایی مکان کسب‌ وکار و حتی منزل های مسکونی را بالا می برند که این موضوع به ویژه در کابرد های تجاری در برندینگ و درست شدن ذهنیت ماندگار و مثبت در ذهن مشتریان بسیار موثر خواهد بود .